Learning and teaching in distance education : pedagogical analyses and interpretations in an international perspective
著者
書誌事項
Learning and teaching in distance education : pedagogical analyses and interpretations in an international perspective
(Open and distance learning series)
Routledge, 2006
- : hbk
- タイトル別名
-
Learning and teaching in distance education : analyses and interpretations from an international perspective
Didaktik des Fernstudiums
- 統一タイトル
-
Didaktik des Fernstudiums
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Transferred to digital publishing 2006" -- T.p. verso
Translation of: Didaktik des Fernstudiums
Includes bibliographical references (p. 253-264) and index
内容説明・目次
内容説明
This unique and comprehensive overview of open and distance education is written by one of the best known names in the field. It integrates historical, contemporary and future aspects of distance education. Packed with international case studies, it goes beyond looking at the methods and technology of distance education, giving Otto Peters' renowned visions on the sociological and social impacts of distance education.
Now published in paperback for the first time, this new edition includes a new section on virtual universities. A major contribution to thinking on open and distance education, this new edition will reach an even wider audience.
目次
- Taking stock of ODE
- distance and proximity
- the three constructive concepts
- the concepts in practice
- modifying concepts
- digital information and communication and the flexibility of the virtual university
- teaching and learning models
- analyses and perspectives.
「Nielsen BookData」 より