Corot to Monet : French landscape painting
著者
書誌事項
Corot to Monet : French landscape painting
National Gallery, 2009
- : pbk.
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
By the late 18th century, the practice of painting outdoors (en plein air) was widespread, especially in Italy, where picturesque views of Tivoli and the Campagna were irresistible to French and British artists. Fifty years later in France, the Barbizon group----including Jean-Baptiste-Camille Corot, Theodore Rousseau, and Charles-Francois Daubigny----eagerly escaped the studio to paint landscapes, rivers, and beach scenes of their native land. These painters were a crucial influence on a new generation of artists who would eventually become known as the Impressionists. In this delightful and accessible exploration of the National Gallery's collection of 18th- and 19th-century landscape paintings, Sarah Herring introduces and explains the enduring appeal of these charming small works of art, both to their original collectors and to the present-day viewer.
「Nielsen BookData」 より