Teaching design and technology at Key Stages 1 and 2
著者
書誌事項
Teaching design and technology at Key Stages 1 and 2
(Achieving QTS)
Learning Matters, 2006
- : [pbk.]
- タイトル別名
-
Meeting the professional standards for QTS
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Ofsted continues to identify weaknesses in this subject, while many primary, non-specialist trainees lack confidence in the area. Linked to the new (2007) Standards for QTS and the DATA Tier 1 competencies, this book is for trainees who have had less than 20 hours training in design and technology but are required to teach the subject during school placements and once qualified. This clear, jargon-free text explains the key concepts and curriculum requirements, without assuming prior expertise or advanced levels of understanding, making this book a sound basic introduction.
目次
Introduction
Designed technology and education
Requirements of the National Curriculum for design and technology
Framework for teaching and learning design and technology
Progression in design and technology learning
Planning to teach design and technology
Assessment, evaluation and celebration in design and technology
Subject content for practical activity in design and technology
Crossing curricular boundaries
Design and technology for global citizens of the future
Appendix A: Achieving the standards for classroom teachers
Appendix B: Web-links and online resources
Appendix C: Sample scheme of work, Year 1
Appendix D: Lesson plan, Year 1
Appendix E: Sample scheme of work, Year 5/6
Appendix F: Lesson plan, Year 5/6
Index
「Nielsen BookData」 より