Manuscript culture in Renaissance Italy
著者
書誌事項
Manuscript culture in Renaissance Italy
Cambridge University Press, 2009
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 269-309
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Even after the arrival of printing in the fifteenth century, texts continued to be circulated within Italian society by means of manuscript. Scribal culture offered rapidity, flexibility and a sense of private, privileged communication. This book is a detailed treatment of the continuing use of scribal transmission in Renaissance Italy. Brian Richardson explores the uses of scribal culture within specific literary genres, its methods and its audiences. He also places it within the wider system of textual communication and of self-presentation, examining the relationships between manuscript and print and between manuscript and the spoken or sung performance of verse. An important contribution to a lively area of the history of the book, this study will be of interest both for the abundance of new material on the circulation of texts in Italy and as a model for how to study the cultures of manuscript and print in early modern Europe.
目次
- Preface
- 1. The contexts and characteristics of manuscript circulation
- 2. Handwriting and the work of copyists
- 3. The manuscript circulation of lyric and burlesque poetry
- 4. The manuscript circulation of prose
- 5. Authors and their readers: dedications and other paratexts
- 6. Orality, manuscript and the circulation of verse
- Conclusion
- Index of manuscripts
- Bibliography
- General index.
「Nielsen BookData」 より