Schwitters in Norway
著者
書誌事項
Schwitters in Norway
Hatje Cantz, c2009
- : trade edition
- タイトル別名
-
Schwitters in Norway = Schwitters i Norge
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalog of the exhibition held at Henie Onstad Art Centre, Høvikodden, Norway, October 1, 2009-January 17, 2010
Biography: p. 160-173
Exhibited works: p. 174-179
Selected bibliography: p. 180-181
内容説明・目次
内容説明
In the 1930s, anyone traveling to Djupvasshytta in Norway might have run into the improbable figure of Kurt Schwitters, selling his landscapes and portraits to visiting tourists. Schwitters (1887-1948) had discovered the beauty of Norway on his first trip there in 1929, subsequently holidaying in the northwestern part of the country. In January 1937, the artist followed his son Ernst into exile, and constructed his second Merzbau, the Haus am Bakken (House on the Slope), near Oslo, where he remained until the Germans moved in to occupy the country in April 1940. Schwitters in Norway is the first book to examine the stylistically looser and more colorful collages and assemblages, with their pronounced use of natural materials such as stone, driftwood and feathers, as well as the abstract and landscape paintings, from this particularly productive period of the artist's life. With nearly 100 color plates, this volume greatly enriches our picture of one of last century's most influential artists.
「Nielsen BookData」 より