Tribal art traffic : a chronicle of taste, trade and desire in colonial and post-colonial times
著者
書誌事項
Tribal art traffic : a chronicle of taste, trade and desire in colonial and post-colonial times
(KIT publications)
Royal Tropical Institute, c2000
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 239-253)
内容説明・目次
内容説明
"Tribal Art Traffic" traces the movements of hundreds of thousands of masks, statues, amulets, shields, pieces of cloth, utensils, and weapons from overseas tribal cultures to and within North Atlantic societies, in colonial and post colonial times. While the focus is on the relatively small Low Countries and their huge overseas territories, the Belgian Congo and the Netherlands East Indies, related developments in three adjacent colonial powers, Germany, France, and the United Kingdom, are also covered, as are links to the United States. This book charts the means and places through which tribal objects circulated and continue to circulate: colonial trading posts, missionary posts, attics and cellars, living rooms, museums, flea markets, monasteries, auction houses, artists' studios, private collections, and art galleries. In the second part of the book dealers, collectors, and curators relate their more recent experiences with objects-in-motion. This chronicle of European taste, trade and desire sketches the emergence of a western market for tribal art in the course of the twentieth century.
「Nielsen BookData」 より