Air transport and the European Union : Europeanization and its limits
著者
書誌事項
Air transport and the European Union : Europeanization and its limits
(Palgrave studies in European Union politics)
Palgrave Macmillan, 2010
- : hbk
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Air Transport and the European Union examines the emergence of the EU as a major actor in aviation. It investigates how the EU was able to develop a common policy despite the existence of an established sectoral regime and against the opposition of most European states and their 'flag carriers'.
目次
Introduction PART I: AIR TRANSPORT UNDER THE TRADITIONAL REGIME From the Chicago Conference to the New US Aviation Policy National Aviation in Europe PART II: THE DEVELOPMENT OF THE COMMON AIR TRANSPORT POLICY From the Sidelines to the Margins The Liberal Breakthrough Completing the Single Market in Air Services Extending the Scope of the Common Air Transport Policy Beyond the Borders of the Single Market PART III: THE IMPACT OF EU ACTION Regulating the Single Market The EU and the Transformation of European Aviation Conclusion: Revolution in the Air
「Nielsen BookData」 より