The scenic imagination : originary thinking from Hobbes to the present day
著者
書誌事項
The scenic imagination : originary thinking from Hobbes to the present day
Stanford University Press, 2008
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes and index
内容説明・目次
内容説明
The Scenic Imagination argues that the uniquely human phenomenon of representation, as manifested in language, art, and ritual, is a scenic event focused on a central object designated by a sign. The originary hypothesis posits the necessity of conceiving the origin of the human as such an event. In traditional societies, the scenic imagination through which this scene of origin is conceived manifests itself in sacred creation narratives. Modern thought is defined by the independent use of the scenic imagination to create anthropological models of the origin of human institutions, beginning with the social contract scene in Hobbes's Leviathan that puts an end to the reciprocal violence of the state of nature. Eric Gans follows the work of the scenic imagination in selected writings of twenty thinkers including Locke, Rousseau, Kant, Hegel, Marx, Nietzsche, Durkheim, Boas, and Freud and concludes his book with a critical examination of contemporary writing on the origins of religion and language. In the process, he demonstrates that the originary hypothesis offers the most cohesive explanation of the origin and function of these fundamental institutions.
目次
@fmct:Contents @toc4:Preface iii @toc2:Introduction 0 Part I 00 Part II 000 Conclusion 000 @toc4:Notes 000 Index 000
「Nielsen BookData」 より