The concept of education
著者
書誌事項
The concept of education
(International library of the philosophy of education, v. 17)
Routledge, 2010
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 1967
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A series of public lectures given at the Institute of Education, University of London provides the nucleus around which this collection, originally published in 1967, is gathered. This collection provides comprehensive coverage of a complex theme which will be of interest to those involved in the fields of philosophy and education alike. Topics covered include:the logical and psychological aspects of learning, the concept of play, rule and routines, teaching and training, philosophical models of teaching.
目次
1. What is an Educational Process? R. S. Peters 2. The Logical and Psychological Aspects of Learning D. W. Hamlyn 3. The Logical and Psychological Aspects of Teaching a Subject Paul H. Hirst 4. Conditioning and Learning G. Vesey 5. The Concept of play R. F. Dearden 6. Rules and Routines Max Black 6. Teaching and Training Gilbert Ryle 8. Philosophical Models of Teaching Israel Scheffler 9. Instruction and Learning by Discovery R. F .Dearden 10. Learning and Teaching Michael Oakeshott 11. Indoctrination J. P. White 12. On Teaching to be Critical John Passmore
「Nielsen BookData」 より