Innovations in educational psychology : perspectives on learning, teaching, and human development
著者
書誌事項
Innovations in educational psychology : perspectives on learning, teaching, and human development
Springer Pub. Company, c2010
- : alk. paper
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Over the past 20 years, the amount of psychological research on teaching and learning has grown exponentially. A new emphasis on neuroscience, cognitive science, and the emotional and social aspects of learning are changing the state of education and driving school reform. This book presents an up-to-the-moment review of research in educational psychology and applied cognitive science. Leading researchers in the field provide insights on contemporary discoveries that are novel and forward-thinking in the Learning Sciences today. This book examines the role of science in education. It presents the newest research and practice in the learning sciences fields. The authors and editors are the leading voices in their fields.
目次
- Section I. Genetics and Neuroscience
- Section II: Cognitive Science of Education
- Section III: Social and Emotional Aspects of learning
- Section IV: Cultural Aspects of Teaching and Learning
- Section V: The Learning Sciences and School Reform.
「Nielsen BookData」 より