French and American noir : dark crossings
著者
書誌事項
French and American noir : dark crossings
(Crime files)
Palgrave Macmillan, 2009
- : hardback
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 215-221) and index
内容説明・目次
内容説明
A longstanding misconception surrounding the term French noir suggests that the post-war French thriller and film noir were a development of, or response to, a pre-existing American tradition. This book challenges this misconception, examining the complexity of this trans-Atlantic exchange and refocusing debate to include a Franco-French lineage.
目次
Acknowledgements Introduction Fetishistic Noir: Charles Baudelaire and Leo Malet Liberation Noir: Boris Vian and the Serie Noire (1) Allegorical Noir: Boris Vian and the Serie Noire (2) Noir Strangulation (1): Terry Stewart and Vernon Sullivan Noir Strangulation (2): Amelie Nothomb and Intertextuality Jazz: Classic French Film Noir as Trans-Atlantic Exchange Fatal(e) Crossings: Figures of the Feminine in French and American Film Noir Americans in Paris From Honest Thief to Media Sociopath Double-Crossings: Reversing the Remake Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より