John Singer Sargent's Triumph of religion at the Boston Public Library : creation and restoration
著者
書誌事項
John Singer Sargent's Triumph of religion at the Boston Public Library : creation and restoration
Harvard Art Museum , [Distributed by] Yale University Press, c2009
- : Yale University Press
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 286-287) and index
Contributor: Glenn A. Gates, Teri Hensick, Narayan Khandekar, Philip Klausmeyer, Katherine Olivier, Gianfranco Pocobene, Kate Smith, Miriam Stewart, Ruxandra Stoicescu, Carol Troyen
内容説明・目次
内容説明
John Singer Sargent's Triumph of Religion at the Boston Public Library, considered to be the artist's masterpiece, is one of the most ambitious mural cycles in the history of American art. This book, comprehensively illustrated, examines and documents Sargent Hall as an art installation (constructed between 1890 and 1919) and describes its restoration history, culminating in the authors' 2003-4 restoration.
Sargent (1856-1925) painted the murals on canvas and enhanced their surfaces with relief materials such as plaster, papier mache, metalwork, stencils and patterned cut-outs, "jewels" made of glass, and Lincrusta-Walton, a corrugated commercial wall covering. During the latest restoration, the three-dimensional elements were removed for the first time, leading to a deeper understanding of Sargent's experimental approach to making the murals and controlling their environment.
Distributed for the Harvard Art Museum
「Nielsen BookData」 より