Ritual and performativity : the chorus in old comedy
著者
書誌事項
Ritual and performativity : the chorus in old comedy
(Hellenic studies, 20)
Center for Hellenic Studies, Trustees for Harvard University , Distributed by Harvard University Press, 2009
New and rev. ed
- : pbk
- タイトル別名
-
Chor in der alten Komödie
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Translation of: Chor in der alten Komödie
Originally presented as the author's thesis (Habilitationsschrift)--Universität Leipzig, 1998
Bibliography: p. 341-379
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
In this groundbreaking study, Anton Bierl uses recent approaches in literary and cultural studies to investigate the chorus of Old Comedy. After an extensive theoretical introduction that also serves as a general introduction to the dramatic chorus from the comic vantage point, a close reading of Aristophanes' Thesmophoriazusae shows that ritual is indeed present in both the micro- and macrostructure of Attic comedy, not as a fossilized remnant of the origins of the genre but as part of a still existing performative choral culture. The chorus members do play a role within the dramatic plot, but they simultaneously refer to their own performance in the here and now and to their function as participants in a ritual. Bierl's investigation also includes an unparalleled treatment of the phallic songs preserved by Semos.
「Nielsen BookData」 より