Natalia Goncharova : between Russian tradition and European modernism
著者
書誌事項
Natalia Goncharova : between Russian tradition and European modernism
Hatje Cantz, c2009
- : Engl. ed
- タイトル別名
-
Natalja Gontscharowa : zwischen russischer Tradition und europäischer Moderne
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
"This catalogue is published in conjunction with the exhibition Natalja Gontscharowa. Zwischen russischer Tradition und europäischer Moderne, Opelvillen Rüsselsheim, Oct. 5, 2009-Jan. 24, 2010, Kunsthalle St. Annen, Lübeck, Feb. 7-May 30, 2010, Angermuseum, Erfurt, June 12-Oct. 3, 2010"--p. [167]
List of works: p. 145-153
Bibliography: p. 159-166
内容説明・目次
内容説明
One of the original "amazons of the Russian avant garde," Natalia Goncharova (1881-1962) bequeathed a rich and complex body of work to a culture that has only recently begun to recognize it. Like her contemporary Kazimir Malevich, Goncharova drew inspiration from the folklore and art of her country, producing in her early years very colorful and strongly ornamental paintings, as well as religious works influenced by the Russian icon tradition. In the 1910s, Goncharova began experimenting with Cubism, becoming one of the earliest exponents of modern art in Moscow; in 1917, she settled permanently in Paris, where she designed costumes and sets for Sergei Diaghilev's Ballets Russes. This publication, the first to provide a full overview of Goncharova's career (including her later, less documented years in Paris) illuminates the trajectory of Goncharova's career, restoring her work to its former prominence.
「Nielsen BookData」 より