An adult approach to further education
著者
書誌事項
An adult approach to further education
(Hobart paper, 168)
Institute of Economic Affairs, 2009
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
References: p. 170-179
内容説明・目次
内容説明
Suitable for those involved in post-compulsory education, including academics and policymakers, this title provides a policy analysis of the further education sector. It looks at the justifications for state spending on further education, how resources are allocated and the wider policy context.
目次
- Introduction
- It really is that bad
- Should we subsidise post-compulsory education and training for individuals?
- Should we subsidise workplace training?
- Employers as educators: the special case of apprenticeship
- Psychic income and the 'good society: the non-economic case for subsidy
- Englands post-compulsory education and training sector: evaluating current arrangements
- Government provision for further and adult education -- a new model
- Conclusion.
「Nielsen BookData」 より