Cultural studies and the study of popular culture
著者
書誌事項
Cultural studies and the study of popular culture
Edinburgh University Press, c2010
3rd ed., rev. and expanded
- : paperback
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First edition published in 1996 by Edinburgh University Press"--T.p.verso
Includes bibliographical references (p. 179-186) and index
内容説明・目次
内容説明
A revised and updated new edition of this best-selling introduction to the study of contemporary popular culture. The book presents an accessible introduction to the range of theories and methods which have been used to study contemporary popular culture. Doing this, it also provides a map of the development of cultural studies through discussion of its most influential approaches. Organised around a series of case studies, each chapter focuses on a different media form and presents a critical overview of the methodology for the actual study of popular culture. Individual chapters cover topics such as television, fiction, film, newspapers and magazines, popular music, consumption (television, fan culture and shopping), and the culture of globalisation. For students new to the field, the book provides instantly usable theories and methods; for those more familiar with the procedures and politics of cultural studies, the book provides a succinct and accessible overview. The third edition has been revised, rewritten and expanded throughout, including a revised and updated Bibliography.
More specifically, the book now includes new sections on print media and celebrity, communities in cyberspace, and a Postscript on the circuit of culture.
「Nielsen BookData」 より