Edith Wharton and the making of fashion
著者
書誌事項
Edith Wharton and the making of fashion
(Becoming modern : new nineteenth-century studies)(Reading dress series)
University of New Hampshire Press , University Press of New England, c2009
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Edith Wharton and the Making of Fashion places the iconic New York figure and her writing in the context of fashion history and shows how dress lies at the very center of her thinking about art and culture. The study traces American patronage of the Paris couture houses from Worth and Doucet through Poiret and Chanel and places Wharton's characters in these establishments and garments to offer fresh readings of her well-known novels. Less known are Wharton's knowledge of and involvement in the craft of garment making in her tales of seamstresses, milliners, and textile workers, as well as in her creation of workshops in Paris during the First World War to employ Belgian and French seamstresses and promote the value of handmade garments in a world given to machine-driven uniformity of design and labor. Pointing the way toward further research and inquiry, Katherine Joslin has produced a truly interdisciplinary work that combines the best of literary criticism with an infectious love and appreciation of material culture.
「Nielsen BookData」 より