Logos and power in Isocrates and Aristotle
著者
書誌事項
Logos and power in Isocrates and Aristotle
(Studies in rhetoric/communication)
University of South Carolina Press, 2009, c2004
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 2004
Includes bibliographical references (p. [149]-161) and index
内容説明・目次
内容説明
This work offers a provocative reconsideration of two competing classical approaches to discourse, politics, and education. ""Logos and Power in Isocrates and Aristotle"" presents Isocrates' vision of discourse as a worthy rival, rather than a mere precursor, of Aristotle's Rhetoric. Casting Isocrates and Aristotle as opponents in a debate over the character, resources, and ends of rhetorical education, Ekaterina V. Haskins argues that much of what Aristotle had to say about the status of rhetoric and the role of discourse in the life of a Greek city-state may have been an implicit reaction to Isocrates. Haskins finds that Isocrates offers a more comprehensive and culturally attuned theory of civic discourse and education than does Aristotle, whose intellectual project disengages moral philosophy from the contingencies of public culture and introduces rhetoric merely as an art serviceable to a philosophically trained statesman. Haskins terms Isocrates' approach to discourse 'constitutive' and Aristotle's 'instrumental' and shows how the former is more congenial to the goals of contemporary rhetorical theory and pedagogy.
「Nielsen BookData」 より