Forbidden language : English learners and restrictive language policies
著者
書誌事項
Forbidden language : English learners and restrictive language policies
(Multicultural education series / series editor, James A. Banks)
Teachers College Press, Teachers College, Columbia University, c2010
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Pulling together the most up-to-date research on the effects of restrictive language policies, this timely volume focuses on what we know about the actual outcomes for students and teachers in California, Arizona, and Massachusetts - states where these policies have been adopted. Prominent legal experts in bilingual education analyze these policies and specifically consider whether the new data undermine their legal viability. Other prominent contributors examine alternative policies and how these have fared. Finally, Patricia Gandara, Daniel Losen, and Gary Orfield suggest how better policies, that rely on empirical research, might be constructed. This timely volume features contributions from well-known educators and scholars in bilingual education. It includes an overview of English learners in the United States and a brief history of the policies that have guided their instruction. It also analyzes the current research on teaching English learners in order to determine the most effective instructional strategies.
「Nielsen BookData」 より