Moral mazes : the world of corporate managers
著者
書誌事項
Moral mazes : the world of corporate managers
Oxford University Press, 2010
20th anniversary ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This classic study of ethics in business presents an eye-opening account of how corporate managers think the world works, and how big organizations shape moral consciousness. Robert Jackall takes the reader inside a topsy-turvy world where hard work does not necessarily lead to success, but sharp talk, self-promotion, powerful patrons, and sheer luck might. What sort of everyday rules-in-use do people play by when there are no fixed standards to explain why some
succeed and others fail? In the words of one corporate manager, those rules boil down to this maxim: "What is right in the corporation is what the guy above you wants from you. That's what morality is in the corporation.This brilliant, disturbing, funny look at the ethos of the corporate world presents
compelling real life stories of the men and women charged with running the businesses of America. This anniversary edition includes an afterword by the author linking the themes of Moral Mazes to the financial tsunami that engulfed the world economy in 2008.
目次
- INTRODUCTION: BUSINESS AS A SOCIAL AND MORAL TERRAIN
- 1. Moral Probations, Old and New
- 2. The Social Structure of Managerial Work
- 3. The Main Chance
- 4. Looking Up and Looking Around
- 5. Drawing Lines
- 6. Dexterity with Symbols
- 7. The Magic Lantern
- 8. Invitations to Jeopardy
- AUTHOR'S NOTE
- AFTERWORD TO THE TWENTIETH ANNIVERSARY EDITION
- NOTES
- SUGGESTIONS FOR FURTHER READING
「Nielsen BookData」 より