When opera meets film
著者
書誌事項
When opera meets film
(Cambridge studies in opera)
Cambridge University Press, 2010
- : hardback
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 296-314) and index
内容説明・目次
内容説明
Opera can reveal something fundamental about a film, and film can do the same for an opera, argues Marcia J. Citron. Structured by the categories of Style, Subjectivity, and Desire, this volume advances our understanding of the aesthetics of the opera/film encounter. Case studies of a diverse array of important repertoire including mainstream film, opera-film, and postmodernist pastiche are presented. Citron uses Werner Wolf's theory of intermediality to probe the roles of opera and film when they combine. The book also refines and expands film-music functions, and details the impact of an opera's musical style on the meaning of a film. Drawing on cinematic traditions of Hollywood, France, and Britain, the study explores Coppola's Godfather trilogy, Jewison's Moonstruck, Nichols's Closer, Chabrol's La Ceremonie, Schlesinger's Sunday, Bloody Sunday, Boyd's Aria, and Ponnelle's opera-films.
目次
- Introduction
- Part I. Style: 1. Operatic style in Coppola's Godfather trilogy
- 2. Opera as fragment: 'Liebestod' and 'Nessun dorma' in Aria
- Part II. Subjectivity: 3. Subjectivity in the opera-films of Jean-Pierre Ponelle
- 4. Don Giovanni and subjectivity in Claude Chabrol's La Ceremonie
- Part III. Desire: 5. 'An honest contrivance': opera and desire in Moonstruck
- 6. The sound of desire: Cosi's 'Soave sia il vento' in Sunday, Bloody Sunday and Closer
- Epilogue
- Bibliography
- Filmography and videography.
「Nielsen BookData」 より