Inside book publishing
著者
書誌事項
Inside book publishing
Routledge, 2008
4th ed
- : pbk
- : hbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Description based on Reprinted 2010
"First published 1988 by Blueprint"--T.p. verso
Bibliography: p. [276]-278
Includes index
内容説明・目次
内容説明
How do publishers work and make money? Why do they exist?
This expanded and thoroughly revised fourth edition of Inside Book Publishing is designed for students of publishing, authors needing to find out publishing secrets, and those wanting to get in or get on in the industry. It addresses the big issues - globalization of publishing, the impact of the internet - and explains publishing from the author contract to the bookshop shelf.
It covers:
how the present industry has evolved
publishing functions - editorial, design and production, marketing, sales and distribution, and rights
the role of the author
copyright and contracts
the sales channels for books in the UK, from the high street to ebooks
getting a job in publishing.
It features:
topic boxes written by expert contributors
a glossary of publishing terms
suggestions for further reading
a directory of publishing organizations
a Companion Website at: http://www.insidebookpublishing.com/.
目次
1. Introduction 2. A Short History of Modern Trade Publishing 3. The Consolidation of Non-Consumer Publishing 4. The Characteristics of the Main Publishing Sectors 5. Creating and Protecting Value 6. The Author 7. Commissioning 8. The Author Contract and Product Development 9. Design and Production 10. Marketing 11. Sales and Distribution 12. Rights Sales 13. The Sales Channels for Books in the UK 14. Getting Into Publishing
「Nielsen BookData」 より