Methods matter : improving causal inference in educational and social science research
著者
書誌事項
Methods matter : improving causal inference in educational and social science research
Oxford University Press, c2011
- : hbk
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
収録内容
- The challenge for educational research
- The importance of theory
- Designing research to address causal questions
- Past approaches to answering causal questions in education
- Investigator-designed randomized experiments
- Challenges in designing, implementing, and learning from randomized experiments
- Statistical power and sample size
- Experimental rech when participants are clustered within intact groups
- Using natural experiments to provide "arguably exogenous" treatment variability
- Estimating causal effects using a Regression-Discontinuity approach
- Introducing instrumental-variables estimation
- Using IVE to recover the treatment effect in a Quasi-Experiment
- Dealing with bias in treatment effects estimated from nonexperimental data
- Methodological lessons from the long quest
- Substantive lessons and new questions