Salvator Rosa
著者
書誌事項
Salvator Rosa
Dulwich Picture Gallery , Kimbell Art Museum , In association with Paul Holberton, c2010
- : hbk
- タイトル別名
-
Salvator Rosa (1615-1673) : bandits, wilderness and magic
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition "Salvator Rosa (1615-1673) : bandits, wilderness and magic" held at Dulwich Picture Gallery, London, Sept. 15-Nov. 28, 2010, and at Kimbell Art Museum, Fort Worth, Tex., Dec. 12, 2010-Mar. 27, 2011
Other title from t.p. verso
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Salvator Rosa was one of the boldest and most powerfully inventive artists and personalities of the Italian 17th century. In Britain he is now best known for his wild landscapes, those scenes of which Horace Walpole so memorably wrote: "Precipices, mountains, torrents, wolves, rumblings - Salvator Rosa". But Rosa was far more than this. He invented a range of new types of painting - novel allegorical pictures, distinguished by a haunting and melancholy poetry; fanciful portraits of romantic and enigmatic figures; macabre and horrific subjects, which give expression to the dark side of 17th-century triumphalism; highly original philosophical subjects, which bring into painting some of the major philosophical and scientific concerns of the age. His mature art is characterized by his dazzlingly free technique, rich chiaroscuro and dark but strong colors. No other artist has created windswept landscapes of such expressive and emotional power, or figures of such brooding intensity.
「Nielsen BookData」 より