The myth of Santa Fe : creating a modern regional tradition
著者
書誌事項
The myth of Santa Fe : creating a modern regional tradition
University of New Mexico Press, c1997
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 394-397) and index
内容説明・目次
内容説明
A wave of publicity during the 1980s projected Santa Fe to the world as an exotic tourist destination--America's own Tahiti in the desert. The Myth of Santa Fe goes behind the romantic adobe facades and mass marketing stereotypes to tell the fascinating but little known story of how the city's alluring image was quite consciously created early in this century, primarily by Anglo-American newcomers.
By investigating the city's trademark architectural style, public ceremonies, the historic preservation movement, and cultural traditions, Wilson unravels the complex interactions of ethnic identity and tourist image-making. Santa Fe's is a distinctly modern success story--the story of a community that transformed itself from a declining provincial capital of 5,000 in 1912 into an internationally recognized tourist destination. But it is also a cautionary tale about the commodification of Native American and Hispanic cultures, and the social displacement and ethnic animosities that can accompany a tourist boom.
「Nielsen BookData」 より