Education and development in the context of globalization
著者
書誌事項
Education and development in the context of globalization
(Education in a competitive and globalizing world series)
Nova Science Publishers, c2011
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Over a decade after the World Conference on Education for All (WCEA) held in Jomtien, Thailand, March 1990, as well as the goals set a decade later in Dakar at the World Forum of Education for All (EFA) in April 2000, the world still has 72 million out-of-school children, the majority of them (57%) are girls mostly living in rural areas and city slums. Likewise, there are 774 million adults deprived of their human rights to achieving basic literacy skills, the majority of them women of the poorest segment of the world community living also in rural areas and city slums. This book details the progress, shortcomings and future challenges of EFA during the period 2000-2007.
目次
- Introduction
- Rethinking Education & Development
- Education For All (EFA) -- A Critical Review
- Improving Quality & Equity & World Education: A Realistic Assessment
- The Challenges of Literacy for All
- Education in the New Architecture of Aid
- A Meta-Evaluative Case Study of Educational Project Evaluations in Tanzania
- Teachers & Their Situation in Europe
- Conclusion
- Index.
「Nielsen BookData」 より