From heaven to Arcadia : the sacred and the profane in the Renaissance
著者
書誌事項
From heaven to Arcadia : the sacred and the profane in the Renaissance
(A New York Review collection)
New York Review Books, 2008
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
First published 2005, paperback edition published 2008
Includes bibliographical footnotes and index
内容説明・目次
内容説明
From the revelations of classical statuary pulled from the Roman soil as the popes began rebuilding the city in the fifteenth century, to the myth of serenity that Venice constructed to conceal its physical and political fragility, to bloody yet cultured Florence under the Medici, Ingrid D. Rowland traces the worldly, unworldly, and otherworldly strivings of artists, writers, popes, and politicians during that great "outburst of mental energy" we know as the Renaissance. Here are Botticelli, whose illustrations for the Divine Comedy reveal him to be one of Dante's most careful readers; the multifaceted genius of Leonardo; the mastery of Titian and the brilliance of artists like Correggio and Caravaggio; the enigmatic erotic novel Hypnerotomachia Poliphili, the decoding of which was the subject of the recent novel The Rule of Four; the Western fascination with Egypt; and the spiritual ferment of late Byzantium, which as it collapsed passed on so many ideas to Renaissance Italy.
「Nielsen BookData」 より