Why race and culture matter in schools : closing the achievement gap in America's classrooms
著者
書誌事項
Why race and culture matter in schools : closing the achievement gap in America's classrooms
(Multicultural education series / series editor, James A. Banks)
Teachers College Press, c2010
- : pbk
- : hardcover
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 151-173) and index
内容説明・目次
内容説明
While race and culture remain important variables in how young people experience schools, they are often misunderstood by educators and school personnel. Building on the work of three studies that investigated schools successful in closing the achievement gap, Tyrone Howard shows how adopting greater awareness and comprehensive understanding of race and culture can improve educational outcomes. Important reading for anyone who is genuinely committed to promoting educational equity and excellence for all children, this accessible book outlines the changing racial, ethnic, and cultural demographics in U.S. schools and calls for educators to pay serious attention to how race and culture play out in school settings.
「Nielsen BookData」 より