算数教育の心理学的研究
著者
書誌事項
算数教育の心理学的研究
(海外研究開発レポート, Data no. HTR-8784(B))
ハイテックリサーチ, [20--]
- タイトル読み
-
サンスウ キョウイク ノ シンリガクテキ ケンキュウ
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
本文は英語
タイトルは表紙による
複写による合冊複製本
片面印刷
References: 論文末
収録内容
- Problem-based instruction in mathematics and its impact on the cognitive results of the students and on affective-motivational aspects / Mara Cotič, Milena Valenčič Zuljan
- Effecting affect : developing a positive attitude to primary mathematics learning / Len Sparrow, Chris Hurst
- Students' conflicting attitudes towards games as a vehicle for learning mathematics : a methodological dilemma / Leicha Bragg
- Examining classwide application of cover-copy-compare with and without goal setting to enhance mathematics fluency / Robin S. Codding...[et al.]
- The effects of self-regulation, motivation, anxiety, and attributions on mathematics achievement for fifth and sixth grade students / Melanie L. Shores, David M. Shannon
- An alternative theory : deep understanding of mathematics / Mary Garner
- The mathematics survey : a tool for assessing attitudes and dispositions / Phyllis E. Whitin
- Increasing student mathematics self-efficacy through teacher training / Del Siegle, D. Betsy McCoach
- Mathematics self-efficacy : stereotype threat versus resilience / Amy Schweinle, Grace A. Mims
- Selecting intervention strategies : using brief experimental analysis for mathematics problems / Robin S. Codding...[et al.]
- Iterating between lessons on concepts and procedures can improve mathematics knowledge / Bethany Rittle-Johnson, Kenneth Koedinger
- Conceptualizing, investigating, and enhancing adaptive expertise in elementary mathematics education / Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
- Should you show me the money? Concrete objects both hurt and help performance on mathematics problems / Nicole M. McNei...[et al.]
- The adaptation of the mathematics anxiety rating scale-elementary form into Turkish, language validity, and preliminary psychometric investigation / Mustafa Baloğlu, Esra Balgalmiş
- Diverse learning episodes : naturalistic observation in an early mathematics classroom / Michalis P. Michaelides
- Mathematics instruction and behavior problems : making the connection / G. Richmond Mancil, Katrina L. Maynard
- The origins of diverse domains of mathematics : generalist genes but specialist environments / Y. Kovas, S. A. Petrill, R. Plomin