算数教育への認知的アプローチ
著者
書誌事項
算数教育への認知的アプローチ
(海外研究開発レポート, Data no. HTR-8784(D))
ハイテックリサーチ, [20--]
- タイトル読み
-
サンスウ キョウイク エノ ニンチテキ アプローチ
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
本文は英語
タイトルは表紙による
複写による合冊複製本
片面印刷
References: 論文末
収録内容
- Student-controlled metacognitive training for solving word problems in primary school mathematics / Annemieke E. Jacobse, Egbert G. Harskamp
- Evaluating and improving the mathematics teaching-learning process through metacognition / Annemie Desoete
- The developmental change of young pupils' metacognitive ability in mathematics in relation to their cognitive abilities / Areti Panaoura, George Philippou
- The trajectory of mathematics skills and working memory thresholds in girls with fragile X syndrome / Melissa M. Murphy, Michèle M. M. Mazzocco
- Working memory and individual differences in mathematics achievement : a longitudinal study from first grade to second grade / Bert De Smedt...[et al.]
- Differential contribution of specific working memory components to mathematics achievement in 2nd and 3rd graders / M. L. Meyer...[et al.]
- Learning mathematics with e-exercises : a case study about proportional reasoning / Ghislaine Gueudet
- Perspectives gained from different assessment tasks on Chinese and Australian school students learning mathematics / Rosemary Callingham
- Modeling students' mathematics using steffe's fraction schemes / Anderson H. Norton, Andrea V. McCloskey
- Studying mathematics problem-solving classrooms. A comparison between the discourse of in-service teachers and student teachers / Javier Rosales...[et al.]
- A framework of mathematics inductive reasoning / Constantinos Christou, Eleni Papageorgiou
- Teacher candidates and master math teachers personal concepts about teaching mathematics / Barba A. Patton, Jane Fry, Carol Klages