算数教育における理論と諸問題
著者
書誌事項
算数教育における理論と諸問題
(海外研究開発レポート, Data no. HTR-8784(A))
ハイテックリサーチ, [20--]
- タイトル読み
-
サンスウ キョウイク ニオケル リロン ト ショモンダイ
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
本文は英語
タイトルは表紙による
複写による合冊複製本
片面印刷
References: 論文末
収録内容
- The purpose, design and use of examples in the teaching of elementary mathematics / Tim Rowland
- The "problem" of experience in mathematics teaching / Alison Castro Superfine
- Adapting a model for literacy learning to the learning of mathematics / Martha H. Hopkins
- Developing mathematics understanding and abstraction : the case of equivalence in the elementary years / Elizabeth Warren, Tom J. Cooper
- Mathematics teaching and learning as a mediating process : the case of tape diagrams / Aki Murata
- Mathematics through movement : an investigation of the links between kinaesthetic and conceptual learning / Karen Wood
- Working toward a third space in the teaching of elementary mathematics / Ryan Flessner
- Elementary school mathematics priorities / W. Stephen Wilson
- Precision in the teaching, learning, and communication of elementary school mathematics : a reply to Wilson's "elementary school mathematics priorities" / Carolyn Maher, Keith Weber
- The notion of proof in the context of elementary school mathematics / Andreas J. Stylianides
- Proof and proving in school mathematics / Andreas J. Stylianides
- The linguistic challenges of mathematics teaching and learning : a research review / Mary J. Scheleppegrell
- Gifted students and the role of mathematics competitions / Brenda Bicknell
- Word problem-solving instruction in inclusive third-grade mathematics classrooms / Cynthia C. Griffin, Asha K. Jitendra
- Content in mathematics learning : problems and possibilities / Ji-Eun Lee
- Mathematics thinkers and doers : everyone needs a positive story / Deby Zambo
- Are representations to be provided or generated in primary mathematics education? Effects on transfer / Jan Terwel...[et al.]