Body and image
著者
書誌事項
Body and image
(Explorations in landscape phenomenology, 2)
Left Coast Press, c2008
- : hbk
- : paperback
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 273-282) and index
"archaeology | art history"--Back cover
内容説明・目次
内容説明
The understanding and interpretation of ancient architecture, landscapes, and art has always been viewed through an iconographic lens-a cognitive process based on traditional practices in art history. But ancient people did not ascribe their visions on canvas, rather on hills, stones, and fields. Thus, Chris Tilley argues, the iconographic approach falls short of understanding how ancient people interacted with their imagery. A kinaesthetic approach, one that uses the full body and all the senses, can better approximate the meaning that these artifacts had for their makers and today's viewers. The body intersects the landscape in a myriad of ways-through the effort to reach the image, the angles that one can use to view, the multiple senses required for interaction. Tilley outlines the choreographic basis of understanding ancient landscapes and art phenomenologically, and demonstrates the power of his thesis through examples of rock art and megalithic architecture in Norway, Ireland, and Sweden. This is a powerful new model from one of the leading contemporary theorists in archaeology.
目次
- Chapter 1 Body and Image
- Chapter 2 Vingen
- Chapter 3 Stones That Walk
- Chapter 4 The Bronzing of the Rocks
- Chapter 5 Conclusions
「Nielsen BookData」 より