The art of Bollywood
著者
書誌事項
The art of Bollywood
Taschen, c2010
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 190
内容説明・目次
内容説明
"Mother India" goes to the movies. This title looks at the hand-painted movie posters that made Bollywood a winner. Since its inception in the second decade of the 20th century, the Bombay-based Indian film industry - Bollywood - has developed a unique visual language, articulated by the vivid hand-painted movie posters that have since become highly-desirable collectors' items. While Bollywood poster artists produced a staggering number of these hand-painted images, their ephemeral work has traditionally been presented unevenly, with shoddy reprints and re-release posters. "The Art of Bollywood" digs deeper into the tradition, presenting the original art in its true glory - from seldom-seen posters to rare images of street publicity and cinema displays. The text provides a detailed discussion of the works of key artists, in this, the first comprehensive overview of a previously neglected and underrated artistic genre.
「Nielsen BookData」 より