The psychology of reading
著者
書誌事項
The psychology of reading
Routledge, 2008
Reprint
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published by Lawrence Erlbaum, 1989
Bibliography: p. 481-515
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
The last 20 years have witnessed a revolution in reading research. Cognitive psychologists, using high-speed computers to aid in the collection and analysis of data, have developed tools that have begun to answer questions that were previously thought unanswerable. These tools allow for a "chronometric," or moment-to-moment, analysis of the reading process. Foremost among them is the use of the record of eye movements to help reveal the underlying perceptual and cognitive processes of reading.
This volume provides a coherent framework for the research accomplished on the reading process over the past 15 years. It emphasizes how readers go about extracting information from the printed page and how they comprehend the text.
目次
Contents: Preface. Part I: Background Information. Introduction and Preliminary Information. Writing Systems. Word Perception. Part II: Skilled Reading of Text. The Work of the Eyes. Eye-Movement Control During Reading. Inner Speech. Part III: Understanding Text. Words and Sentences. Representation of Discourse. Part IV: Beginning Reading and Reading Disability. Learning to Read. Stages of Reading Development. Dyslexia. Part V: Toward a Model of Reading. Speedreading, Proofreading, and Individual Differences. Models of Reading.
「Nielsen BookData」 より