Taction : the drama of the chisel, stylus, brush in oriental calligraphy
著者
書誌事項
Taction : the drama of the chisel, stylus, brush in oriental calligraphy
(LTCB International Library selection, no. 29)
I-House Press, c2011
- タイトル別名
-
Taction : the drama of the stylus in oriental calligraphy / Ishikawa Kyuyoh ; translated by Waku Miller
書 : 筆蝕の宇宙を読み解く
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Originally appeared in Japanese as Sho : Hisshoku no uchu o yomitoku (Tokyo: Chuo Koron Shinsha, 2005)"--T.p. verso
Includes index
At head of title: LTCB International Library Trust/International House of Japan
内容説明・目次
目次
- 1 TACTION—The wellspring of calligraphic expression
- 2 RECIPROCITY—The yin and yang of calligraphy
- 3 VERTICALITY—Calligraphy’s spiritual orientation
- 4 MELODY—Regularity,irregularity,and both
- 5 STORYTELLING—Plot development through taction
- 4 RHYTHM—Meterless and stepped taction
- 7 COMMUNICATION—The modes of expression
- 8 BRUSH DYNAMICS—Upright and sideways,jabbing and caressing,pushing and pulling
- 9 ARCHITECTURE—How characters come together
- 10 DANCE—Movement seen and motion sensed
- 11 PROTOSCRIPTS—Calligraphy and design
- 12 MARGIN—Calligraphy’s larger context
「BOOKデータベース」 より