Developing learner-centered teaching : a practical guide for faculty
著者
書誌事項
Developing learner-centered teaching : a practical guide for faculty
(The Jossey-Bass higher and adult education series)
Jossey-Bass, c2009
- : pbk
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
References: p. 263-269
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Developing Learner-Centered Teaching offers a step-by-step plan for transforming any course from teacher-centered to the more engaging learner-centered model. Filled with self-assessments and worksheets that are based on each of the five practices identified in Maryellen Weimer's Learner-Centered Teaching, this groundbreaking book gives instructors, faculty developers, and instructional designers a practical and effective resource for putting the learner-centered model into action.
目次
Foreword by Maryellen Weimer. List of Tables, Exhibits, and Boxes. Preface. Acknowledgments. The Author. Part I. TRANSFORMING TEACHING TO BE MORE LEARNER-CENTERED. 1. Introduction. 2. Understanding the Rubrics. 3. Tools for Facilitating Change and Assessment. Part II. THE FIVE DIMENSIONS OF LEARNER-CENTERED TEACHING. 4. The Function of Content. 5. The Role of the Instructor. 6. The Responsibility for Learning. 7. The Purposes and Processes Of Assessment. 8. The Balance of Power. Part III. DISCUSSION AND CONCLUSION. 9. Can All Courses Be Learner-Centered? 10. Strategies for Overcoming Obstacles and Resistance. 11. Summary and Conclusions. References. Appendix A. Glossary of Terms. Appendix B. The Rubrics, the Planning for Transformation Exercise, and the Documentation to Support the Selected Status Form. Appendix C. Development of the Rubrics. References. Index.
「Nielsen BookData」 より