William Faulkner's legacy : "what shadow, what stain, what mark"
著者
書誌事項
William Faulkner's legacy : "what shadow, what stain, what mark"
University Press of Florida, 2006, c2005
- : pbk
- タイトル別名
-
William Faulkner's legacy
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First paperback printing, 2006"--T.p. verso
Bibliography: p. 225-241
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This fresh approach to Faulkner's canon examines his fiction in relation to other writers of the South whose works echo but also supplement, revise, respond to, and even correct his depictions of the South. Whether working at the same time or two generations after Faulkner, these writers tackle similar issues - the liberal white male, the southern lady, African Americans, and the nonaristocrat. From Ellen Glasgow and Zora Neale Hurston to Ernest Gaines, Toni Morrison, and new writers like Elizabeth Dewberry and Tim Gautreaux, many southern writers have used the same tropes, plots, and archetypes as Faulkner, to different effect. Among the most important contributions of this book is its reexamination of Faulkner's white male liberal prototype, who feels powerless to effect change and relieve the oppression of African Americans and women in the South. Viewing such a character from the point of view of the oppressed illuminates the cowardice of these privileged men, who were previously lauded for their liberal consciousness or sympathized with for their frustration over their impotence.
「Nielsen BookData」 より