Brassaï, Paris : 1899-1984 : Brassaï's universal art Brassaï', der Vielseitige Brassaï' l'universel
著者
書誌事項
Brassaï, Paris : 1899-1984 : Brassaï's universal art = Brassaï', der Vielseitige = Brassaï' l'universel
Taschen, c2008
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Biography: p. 188-190
Exhibitions, bibliography: p. 191-192
内容説明・目次
内容説明
Harlots, hoodlums, and heathens in Brassai's Paris "Brassai is a living eye," wrote Henry Miller of the Hungarian-born artist who adopted Paris after World War I and became one of its most celebrated photographers. Originally a painter before he moved on to writing, sculpture, cinema and, most famously, photography, Brassai (1899-1984) was a member of Paris's cultural elite, counting Miller, Picasso, Sartre, Camus, and Cocteau, among his friends. Camera in hand, he scoured the streets and bars of Paris, unabashedly capturing the city's inhabitants in their natural habitats. Prostitutes, hoodlums, and other 'marginal' characters were the most famous heroes of Brassai's moody, gritty photographs taken often by night. Including an extensive selection of Brassai's finest photographs and an essay describing his life and work, this book explores the world of Brassai in thematic chapters: Minotaure magazine, Paris at Night, Secret Paris, Day Visions, Artists of My Life, and Graffiti and Transmutations.
「Nielsen BookData」 より