Imperial landscapes : Britain's global visual culture, 1745-1820
著者
書誌事項
Imperial landscapes : Britain's global visual culture, 1745-1820
Published for the Paul Mellon Centre for Studies in British Art by Yale University Press, c2011
- : cloth
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In response to conquests in mid-18th-century wars, Britons developed a keen interest in how their colonies actually looked. Artistic representations of these faraway places, claiming topographic accuracy from being "drawn on the spot," became increasingly frequent as the British Empire extended its reach during and after the Seven Years War. This is the first book to examine the country's early imperial landscape art from a broad comparative perspective. Chapters on the West Indies, Canada, the United States, the Pacific, Australia, and India show how British artists linked colonial territories with their homeland. This is both a ravishingly beautiful art book and a historical analysis of how British visual culture entwined with the politics of colonization.
「Nielsen BookData」 より