Moscow conceptualism in context
著者
書誌事項
Moscow conceptualism in context
Prestel, c2011
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 388-393) and index
内容説明・目次
内容説明
The Norton and Nancy Dodge Collection at Rutgers University's Zimmerli Art Museum is the largest collection of Soviet nonconformist art in existence. Comprising more than 25,000 works by over 900 artists, it documents the activities of underground artists from Moscow and Leningrad, as well as from the former Soviet republics of Estonia, Latvia, Lithuania, Armenia, Georgia, Azerbaijan, Ukraine, Belarus, Kazakhstan and Uzbekistan between the years 1956-1987. This volume features the most outstanding of these works in stunning color and black-and-white reproductions. Essays by leading scholars and statements and interviews with artists such as Ilya Kabakov, the Gerlovins, Vitaly Komar and Alexander Melamid, who played a major role in this important movement, offer a general critical appraisal and history of the movement and highlight certain distinctive aspects such as performance and experimental art. The book also looks at this movement through a Western lens, comparing and contrasting the works with those of the Conceptualists in the US and the rest of the Free World.
「Nielsen BookData」 より