Thomas Hardy, sensationalism, and the melodramatic mode
著者
書誌事項
Thomas Hardy, sensationalism, and the melodramatic mode
Palgrave Macmillan, 2011
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The first full-length study of sensationalist and melodramatic elements in Hardy's novels uses six of his texts to demonstrate the ways in which Hardy uses the melodramatic mode to advance his critique of established Victorian cultural beliefs through the employment of non-realistic plot devices and sensational 'excess.'
目次
Introduction: Thomas Hardy and the Melodramatic Imagination PART I: MELODRAMAS OF MASCULINITY - DESPERATE REMEDIES AND THE MAYOR OF CASTERBRIDGE 'I love you better than any man can': Sensation Fiction, Class, and Gender Role Anxiety in Desperate Remedies 'No man ever loved another as I did thee': Melodrama, Masculinity, and the Moral Occult (I) in The Mayor of Casterbridge PART II: SENSATIONAL BODIES, MELODRAMATIC SPECTACLES - FAR FROM THE MADDING CROWD AND A LAODICEAN 'Kiss me too, Frank....You will Frank kiss me too!': Sensationalism, Surveillance, and Gazing at the Body in Far from the Madding Crowd 'A mixed young lady, rather': Melodrama, Technology, and Dis/Embodied Sensation in A Laodicean PART III: MELODRAMAS OF MODERNITY AND CLASS STATUS - THE HAND OF ETHELBERTA AND JUDE THE OBSCURE 'Lady - not a penny less than lady': Social Satire, Melodrama, and the Sensational Fiction of Class Status in The Hand of Ethelberta Wherefore is light given to him that is in misery?': Sensationalist Tragedy, Melodramatic Modernity, and the Moral Occult (II) in Jude the Obscure Conclusion: Hardy, the Melodramatic Mode, and Victorian Fiction
「Nielsen BookData」 より