Drama and the succession to the crown, 1561-1633
著者
書誌事項
Drama and the succession to the crown, 1561-1633
Ashgate, c2011
- : hbk
- タイトル別名
-
Studies in performance and early modern drama
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Studies in performance and early modern drama"--Jacket
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The succession to the throne, Lisa Hopkins argues here, was a burning topic not only in the final years of Elizabeth but well into the 1630s, with continuing questions about how James's two kingdoms might be ruled after his death. Because the issue, with its attendant constitutional questions, was so politically sensitive, Hopkins contends that drama, with its riddled identities, oblique relationship to reality, and inherent blurring of the extent to which the situation it dramatizes is indicative or particular, offered a crucial forum for the discussion. Hopkins analyzes some of the ways in which the dramatic works of the time - by Marlowe, Shakespeare, Webster and Ford among others - reflect, negotiate and dream the issue of the succession to the throne.
目次
- Introduction
- Chapter 1 Christopher Marlowe and the Succession to the English Crown
- Chapter 2 Romans and Fairies
- Chapter 3 Robin Hood and the King's Two Bodies
- Chapter 4 Female Transmission, Female Taint
- Chapter 5 Antonios and Stewards
- Chapter 6 One King, Two Kingdoms?
- Chapter 7 John Ford and the 1630s
- Chapter 8 Conclusion
「Nielsen BookData」 より