Shakespeare on love : the sonnets and plays in relation to Plato's symposium, alchemy, Christianity and Renaissance Neo-Platonism
著者
書誌事項
Shakespeare on love : the sonnets and plays in relation to Plato's symposium, alchemy, Christianity and Renaissance Neo-Platonism
Cambridge Scholars Pub., 2011
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [103]-109
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Dr Ronald Gray, Fellow of Emmanuel College, lectured at Cambridge University on German Literature and Philosophy for 33 years, and now expands his article, "Will in the Universe: Shakespeare's Sonnets, Plato's Symposium, Alchemy and Renaissance Neo-Platonism," published in Shakespeare Survey 59 (Cambridge University Press, 2006). This developed from his Goethe the Alchemist: A Study of Alchemical Symbolism in Goethe's Literary and Scientific Works, 1952, greeted on publication as "a major contribution to Goethe Studies."Diotima's vision of universal love in The Symposium is echoed not only in Castiglione's The Courtier but in alchemy, in its symbolical sense; these, together with Christian ideas combined in Shakespeare's imagination, strongly influenced the Sonnets. Where possible, Shakespeare inserted themes of the Sonnets in his plays. The result is a paradoxical combination of mysticism, sometimes erotic, in the Sonnets, with real situations and real lovers in both Sonnets and plays. The supreme realisation of the Dark Lady is Cleopatra, but the Lady also has mythic dimensions.
「Nielsen BookData」 より