Romantic magazines and metropolitan literary culture
著者
書誌事項
Romantic magazines and metropolitan literary culture
(Palgrave studies in the Enlightenment, romanticism and cultures of print)
Palgrave Macmillan, 2011
- : hardback
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Based on the author's thesis (Ph.D.)--University of Glasgow
Includes bibliographical references (p. 233-242) and index
内容説明・目次
内容説明
The decade after 1815 was a period of cultural instability, in which literature was redefined in response to a mass readership. Magazines were a product of and response to a culture that was metropolitan in size and heterogeneity. This book analyses a literary genre that made creative use of a cultural confusion which elsewhere provoked anxiety.
目次
List of Figures Acknowledgements List of Abbreviations Introduction: The Age of the Magazine Urban, Hunt, North: Personality and the Principle of Miscellaneity Fighting Style in the Magazine Market Reading Magazines with a Cockney's Eye 'Distant Correspondents': Readers, Personalities and Elegy 'Our own emolument': Commerce and the Category of Literature Coda Notes Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より