Collected essays
著者
書誌事項
Collected essays
Faber and Faber, 2011
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This collection begins in the early 1980s with The Rainbow Sign, which was written as the Introduction to the screenplay of My Beautiful Laundrette. It allowed Kureishi to expand upon the issues raised by the film : race, class, sexuality - issues that were provoked by his childhood and family situation. In the ensuing decades, he has developed these initial ideas, especially as the issue of Islam's relation to the West has become one of the burning issues of the time.
Kureishi shows how flexible a form the essay can be - as intellectual as Sontag or Adam Phillips, as informal and casual as Max Beerbohm, as cool and minimalist as Joan Didion, or as provocative as Norman Mailer. As with his fictional work, these essays display Kureishi's ability to capture the temper of the times.
「Nielsen BookData」 より