A socio-economic study of company paintings (CE 1757-1857)
著者
書誌事項
A socio-economic study of company paintings (CE 1757-1857)
(Contours of Indian art & architecture, no. 4)
D.K. Printworld, 2011
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 97-100) and index
内容説明・目次
内容説明
A deep study of the Company paintings of the time is significant because the paintings have carefully observed and recorded the Indian scene in all its aspects, particularly its history and society. The book discusses the evolution of the Company School of Art, as a result of interactions between traditional Indian paintings and European paintings, and its spread to most of the art centres in India. In a thorough attempt, it deals with its thematic preoccupations and the common features of the paintings: their favourite subjects, especially their depiction of the professions, and the variety of common people they carefully depict. It examines the techniques adopted by the artists: their choice of mediums and colours and their style of depicting the themes. It also takes up the social status of the artists at the time. The book will fascinate lovers of Indian art and will prove useful to scholars and students especially involved in study of evolution of Indian art and modern art.
「Nielsen BookData」 より