Picturing heaven in early China
著者
書誌事項
Picturing heaven in early China
(Harvard East Asian monographs, 336)
Harvard University Asia Center, 2011
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 379-432) and index
内容説明・目次
内容説明
Tian, or Heaven, had multiple meanings in early China. It had been used since the Western Zhou to indicate both the sky and the highest god, and later came to be regarded as a force driving the movement of the cosmos and as a home to deities and imaginary animals. By the Han dynasty, which saw an outpouring of visual materials depicting Heaven, the concept of Heaven encompassed an immortal realm to which humans could ascend after death.
Using excavated materials, Lillian Tseng shows how Han artisans transformed various notions of Heaven-as the mandate, the fantasy, and the sky-into pictorial entities. The Han Heaven was not indicated by what the artisans looked at, but rather was suggested by what they looked into. Artisans attained the visibility of Heaven by appropriating and modifying related knowledge of cosmology, mythology, astronomy. Thus the depiction of Heaven in Han China reflected an interface of image and knowledge.
By examining Heaven as depicted in ritual buildings, on household utensils, and in the embellishments of funerary settings, Tseng maintains that visibility can hold up a mirror to visuality; Heaven was culturally constructed and should be culturally reconstructed.
「Nielsen BookData」 より