Cognitive therapy for adolescents in school settings
著者
書誌事項
Cognitive therapy for adolescents in school settings
(The Guilford practical intervention in the schools series)
Guilford Press, c2011
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
*Highly practical: features accessible writing, illustrative vignettes, and 20 reproducibles.
*Authoritative: authors include cognitive therapy originator Aaron T. Beck.
*Focuses on what works: CT has been proven effective for treating a wide range of problems.
*Addresses the unique challenges of therapy in school settings.
*Needed: the first concise guide to CT in the schools.
目次
1. An Overview of Cognitive Therapy
2. Cognitive Therapy Case Conceptualization
3. Cognitive Techniques
4. Behavioral Techniques
5. Making Cognitive Therapy Happen in the Schools
Appendix 1.1: The Cognitive Model
Appendix 1.2. Thinking Traps
Appendix 2.1: Case Conceptualization
Appendix 2.2. Presession Quick Sheet
Appendix 3.1. Two-Frame Thought Bubble Exercise
Appendix 3.2. Three-Frame Thought Bubble Exercise
Appendix 3.3. Simple Thought Record
Appendix 3.4. Thought Record Table
Appendix 3.5. Three C's Thought Record
Appendix 3.6. Evaluating Thoughts
Appendix 3.7. Road Map to Success
Appendix 4.1. Pleasant Activities List
Appendix 4.2. Reasons for Living
Appendix 4.3. Pros and Cons List
Appendix 4.4. Fear Hierarchy
Appendix 4.5. SUDS Rating Scale
Appendix 4.6. Progressive Muscle Relaxation Exercise
Appendix 4.7. Breathing Exercise
「Nielsen BookData」 より