The making of the West End stage : marriage, management and the mapping of gender in London, 1830-1870
著者
書誌事項
The making of the West End stage : marriage, management and the mapping of gender in London, 1830-1870
Cambridge University Press, 2011
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 209-217)
内容説明・目次
内容説明
All roads lead to London - and to the West End theatre. This book presents a new history of the beginnings of the modern world of London entertainment. Putting female-centred, gender-challenging managements and styles at the centre, it redraws the map of performance history in the Victorian capital of the world. Bratton argues for the importance in Victorian culture of venues like the little Strand Theatre and the Gallery of Illustration in Regent Street in the experience of mid-century London, and of plays drawn from the work of Charles Dickens as well as burlesques by the early writers of Punch. Discovering a much more dynamic and often woman-led entertainment industry at the heart of the British Empire, this book seeks a new understanding of the work of women including Eliza Vestris, Mary Ann Keeley and Marie Wilton in creating the template for a magical new theatre of music, feeling and spectacle.
目次
- Introduction
- Part I. Mapping: 1. Why the West End?
- 2. The Era: hierarchies, seriousness and the organ of the profession
- 3. Bohemian domesticity: the city of the mind
- Part II. Making: 4. Performing the crisis
- 5. The shaping of West End management
- 6. Showtime
- Conclusion
- Bibliography.
「Nielsen BookData」 より