Fabricating consumers : the sewing machine in modern Japan
著者
書誌事項
Fabricating consumers : the sewing machine in modern Japan
(Asia : local studies/global themes, 19)(A Philip E. Lilienthal book)
University of California Press, c2012
- : cloth
- タイトル別名
-
A Philip E. Lilienthal book in Asian studies
大学図書館所蔵 全45件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 229-269) and index
"A Philip E. Lilienthal book in Asian studies"--Dust jacket
内容説明・目次
内容説明
Since its early days of mass production in the 1850s, the sewing machine has been intricately connected with the global development of capitalism. Andrew Gordon traces the machine's remarkable journey into and throughout Japan, where it not only transformed manners of dress, but also helped change patterns of daily life, class structure, and the role of women. As he explores the selling, buying, and use of the sewing machine in the early to mid-twentieth century, Gordon finds that its history is a lens through which we can examine the modern transformation of daily life in Japan. Both as a tool of production and as an object of consumer desire, the sewing machine is entwined with the emergence and ascendance of the middle class, of the female consumer, and of the professional home manager as defining elements of Japanese modernity.
目次
List of Illustrations Preface Introduction Part One: Singer in Japan 1. Meiji Machines 2. The American Way of Selling 3. Selling and Consuming Modern Life 4. Resisting Yankee Capitalism Part Two: Sewing Modernity in War and Peace 5. War Machines at Home 6. Mechanical Phoenix 7. A Nation of Dressmakers Conclusion Appendix: Some Notes on Time-Use Studies Notes Select Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より